I huset Valhalla som består av 2st 3rumslägenheter bor min dotter med hunden Kuling över mej,under dom bor Samson med mej,
Vi köpte och flyttade hit i december -09 till en trädgård som var tom och öde som efter hand fylls med liv och växter

KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA SÅ SER DU DOM I STÖRRE FORMAT


tisdagen den 20:e november 2012

Gråväder

I dag har vi haft gråväder ,men är man hundvakt så är det bara att gilla läget och ge sej ut
 om det så skulle regna små spik
Det börjar bli trist att gå dom gamla vanliga rundorna
Så dagens långrunda gick förbi  centrum och järnvägen som delar  Vaggeryd på mitten  till Lagan och Elin Nybergs promenad 
Jag har faktiskt inte gått där tidigare
men det visade sej vara riktigt mysigt
fint med mossa på stenarna
många promenader med Kuling blir det nu när matte är på semester i Namibia och vandrar omkring i öknen i +45grader i skuggan
usch vad varmt säger Kuling som älskar svenskt höstväder
Lite höstpynt har jag hunnit med mellan promenaderna och snickrandet i trapphuset
Den gamla skruttiga stegen flyttades hit till vår uteplats
Sakerna som  hänger på stegen kommer från kolonistugan, den gamal stallyktan ,det lilla fågelbadet hängde i det stora syrenträdet
Domherren har suttit i en stor krukväxt men nu har han fått flytta ut till friheten
Krukan är bara en vanlig stor brun plastkruka som jag svept lite säckväv omkring och bundit fast med ett grovt rep,fyllt krukan med jord,mossa,tallris och en liten slinga med grönt ljus,slingan drivs med batterier
till jul kanske nån tomte får flytta ut hit
 

13 kommentarer:

  1. Det ser ut som en härlig promenadslinga! många gånger är det ju så att när man är inne och tittar ut ser det bara så tråkigt ut men när man väl är ute med sin voffse i sällskap blir det en trevlig promenad med mycket fint att titta på.

    Fint med stegen och pyntet, gillar pippisen men jag har ju lite pippi på just konstgjorda pippifåglar :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser ut att finnas flera härliga promenadvägar i närheten hos dig! Även grå Novemberdagar har sin tjusning ibland. ;-)

    Så fint det blev när du fixade vid entrétrappan!

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder trots gråväder, men snart vänder det.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder trots det gråa vädret. Så fint du har piffat till det vid stegen...!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Nu när jag tittar på dina bilder så minns jag att vi sov en natt i Vaggeryd i somras, jag tror det i alla fall. Fint att gå längs sjön mot campingen tyckte jag och sedan på andra sidan där det ligger en pizzeria och bensinmack, Minns bron med rött och tryckvirke. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Härlig runda!
    Visst är det roligt att piffa lite ute :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Den promenaden skulle vara kul att göra. Verkar vara jättefint. Tänk vad fint när solen lyser.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Så fina mossiga stenar! En fin runda. förstår jag! Du har också pyntat fint hemma.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  9. Mossan är så vackert grön. Jag älskar grönt!

    SvaraRadera
  10. Så är det ju när man har hund - Vilken härlig promenad! Och så fint du har börjat pynta ;)
    Tack för dina uppmuntrande ord hos mig!(Helt plötsligt verkar inte svarkommentarerna funka...
    Ha det gott du med!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  11. Det gör inget att det är grått.
    fotona är vackra i allafall.

    SvaraRadera
  12. Vilken fin domherre!

    Ha en finfin vecka,
    Rebecca (nyss hemkommen från hundpromenad i höstruskiga novemberkvällen)

    SvaraRadera
  13. Vilken mysig runda du hittat

    Kram Kajsa

    SvaraRadera