I huset Valhalla som består av 2st 3rumslägenheter bor min dotter med hunden Kuling över mej,under dom bor Samson med mej,
Vi köpte och flyttade hit i december -09 till en trädgård som var tom och öde som efter hand fylls med liv och växter

KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA SÅ SER DU DOM I STÖRRE FORMAT


tisdag 4 december 2012

Filuren

FILUREN
Vilken tur att jag hämtade granris  på Kulings och min långpromenad på förmiddan igår
för sedan har snön vräkt ner
hela eftermiddan igår stod jag nere i källaren sågade,spikade och klädde in Filuren i granris
måste erkänna att det var lite svårare än jag trodde att få granriset på plats
sen skulle det ju se snyggt ut åxå,helst likna en bock och inte en liten hund
nu har jag iallafall gjort min första bock,även om han är lite mager och tuffsig syns ju inte nu när det har snöat på den
så känner jag mej nöjd
Ps:om någon vill göra sej en bock finns såglista och måtten här
Vill ni se ännumera julpyssel kolla in här

13 kommentarer:

  1. Den är jättefin. Men en julhund hade nog oxå blivit fin=))). /Knatten

    SvaraRadera
  2. Så kul att jag kunde inspirera till det...det är besvärligt mad granriset och stickigt är det också.
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  3. Den är ändå ditt förstlingsverk och därför alldeles underbar! Vår bock blir bäst när jag får hjälp. Fyra händer håller bättre än två :)

    SvaraRadera
  4. Vad fin han blev filuren! Även om en julhund hade varit snyggt det också. Jag kanske skulle försöka mig på det;-) /Anette

    SvaraRadera
  5. HI HI! Vad fin din filur blev. Bra jobbat jag är sååå impad. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Det gjorde du bra, fin bockvovve *fniss*.
    Bockens ben ska vara lite högre framtill ca 5 cm.Benen runda av
    "gärdes pålar", 5 cm. i dim.och snedkapad topp mot kroppen.
    Utåt-lutade, skreva lite, hi hi. Det är Rolf som hälsar allt detta
    till dig, för jag har inte gjort kropparna (skelettet).
    Men djuren ska väl vara som människor, ingen lik den andre,eller hur
    så duktigt av dig !
    Kram må väl/ Eva

    SvaraRadera
  7. Oh, så vacker och fin din getabock blev.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Den blev jättefin din getabock...Filuren...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. det var väl inget fel på den bocken, mager det ser inte jag.
    Tänk på så mycket snö den gått i.
    Visst är det roligt,man bliver nog aldrig riktigt vuxen.
    kram

    SvaraRadera
  10. Men du! Vilken underbar filur!
    Jag skulle inte gissat på att det är ett första försök!
    Kanske,kanske att jag skulle våga mig på att prova, har ofta tänkt det men, men, vi får se!
    Tack för din hälsning, kan tillägga att ett av talgknytena inte hängde tillräckligt högt ändå! Så Mynta fick en lite speciell middag idag ;)
    Kram Allis
    Ps. Blev lite orolig först men de var inte så stora och hon verkar må toppen... Ds,

    SvaraRadera
  11. Det är helt klart en julbock det ser jag det :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  12. Vad fin han blev!!! Jättefin!
    Och jag vet att det är svårt, klädde in en liknande varje vinter ett par år i rad, och man måste ha bra handskar annars blir man ju helt sönderriven. Och så kåda som klistrar och snöret som ska runtom och hålla allt på plats, och så tappar man en gren...

    Du har gjort ett superfint jobb. Jag vet hur joxigt det är ;-) Den här är ju ur proffsigt gjord som helst!

    Får se om jag orkar göra en i år...
    Kram, Eira

    SvaraRadera
  13. Vilken fin bock du har gjort, så häftigt att ha en sådan att möta en på farstukvisten

    Kram Kajsa

    SvaraRadera