I huset Valhalla som består av 2st 3rumslägenheter bor min dotter med hunden Kuling över mej,under dom bor Samson med mej,
Vi köpte och flyttade hit i december -09 till en trädgård som var tom och öde som efter hand fylls med liv och växter

KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA SÅ SER DU DOM I STÖRRE FORMAT


söndag 27 januari 2013

födelsedag

Årets första födelsedags firande är avklarat
först ut var  Ulle ( äldsta dottern ,hon jag delar huset med)
 
varje år får hon en tulpanbukett
årets upplaga var liten och kompakt i mörkt lila/plommonfärg med vita hyscinter
J kom med mamma och pappa för att fira moster
men innan firandet började på Lördagseftermiddagen hann vi med att åka pulka vid friluftsgården
och att  ta en fika
är man 4år då är pulka åkning bland det roligaste som finns
smaskig hemma gjord tårta
Ulle som inte äter kött bjöd på en jätte god fiskgratäng(även jag som inte brukar gilla fisk)tyckte den var så god
J hade gjort ett halsband på dagis som Ulle fick
det är så roligt att han har kommit den åldern att han vill göra små egna saker och ge bort
som dessa små kylskåpsmagneter  som jag jag fick i julklapp
 
 
Innan J,mamma och pappa åkte hem idag Söndag
blev det pulkaåkning igen och middag
jag bjöd på kycklinggratäng
receptet hittade jag hos Hajan som har den trevliga bloggen
MMMMM vad gott sa alla utom Ulle,
hon fick en vegetarisk variant som var så god sa hon
 

14 kommentarer:

  1. Vilken fin bukett. Fram för tulpaner denna tiden.
    det är härligt att vara ute och åka pulka när det inte är allt för kallt, nu ska det ju bli varmare. Här regnar det just nu så snön lär väl försvinna snart hoppas jag
    Kram meta

    SvaraRadera
  2. Det ser ud til at have været en dejlig fødselsdag :-) Til lykke med hende!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag! Grattis till dottern :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Så fin bukett! Det var extra fint med hyacinterna och vaxblommorna till tulpanerna.
    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Visst är det trevligt med födelsedagar då träffas
    man och har skoj.
    Såå fin bukett.
    Ha de gott.
    Lilian

    SvaraRadera
  6. Underbar bukett, förstår att hon blev glad över den! Trevligt att umgås med familjen.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig dag ni har haft, och grattis till Ulle.
    Den buketten var jätte fin, man behöver se lite färg nu.
    Kram må fint/ Eva

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar headerbild du har, lime och vinrött - mycket snyggt! Och tulpanbuketten var också väldans smaskig!!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bukett! Så snyggt med vita hyacinter till de mörka. Tack för din rara hälsning.
    Ha en bra vecka
    Annika

    SvaraRadera
  10. Ni har haft en trevlig söndag tillsammans. J hade gjort ett fint halsband! Det är kul att åka pulka.

    SvaraRadera
  11. Fin bukett och vad mysig födelsedag hon fick, din Ulle. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  12. Grattis till dottern! Jättefin bukett.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  13. Härligt med födelsedagar! Jag kollade runt lite på din blogg och jag bestämde mig för att stanna kvar :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker bukett! Låter som en bra födelsedag.

    Ha en finfin fredag,
    Rebecca

    SvaraRadera