I huset Valhalla som består av 2st 3rumslägenheter bor min dotter med hunden Kuling över mej,under dom bor Samson med mej,
Vi köpte och flyttade hit i december -09 till en trädgård som var tom och öde som efter hand fylls med liv och växter

KLICKA GÄRNA PÅ BILDERNA SÅ SER DU DOM I STÖRRE FORMAT


söndag 17 februari 2013

Glitter och Glamor

Något som jag absolut inte hade räknat med när jag sådde mina frön för ett par veckor sedan
var att jag skulle bli sjuk i influenas och säng liggandes i flera dar
men även om man har hög feber(39,5) glömmer man ju inte bort de små vännerna nere i källaren
utan har varit ner och vattnat
de har vuxit på sej riktigt bra
den röda malvan behöver planteras om
på köksbordet har det åxå hänt saker
blåbärsriset har slagit ut och blommar för fullt
 
Förra helgen innan jag blev sjuk
hann vi med att gå på Rondo i Göteborg
Jag hade fått min biljett till AfterDark  i Julklapp av döttrarna och på Lördagen var det så dags att utnytja den
Det börjar bli en liten tradition att bara vi tre går på nått roligt en gång om året
och roligt var det en toppen kväll
"Ja, jag vill leva La Dolce Vita ge mej glitter och glamor "sjöng hela pupliken och vi skrålade med
 
på Söndags morgonen vaknade E mamma till mitt barnbarn och var jätte dålig då hade barnbarnets
bacelusker slagit klorna i henne och på Måndagen var det alltså min tur
på Tisdagen barnbarnets pappa
Ulle klarade sej men så hade hon ju legat sjuk veckan innan vi åkte ner till Göteborg
Hälsar Gunilla med bloggen norrskenets trädgård
välkommen som följare
 
 
 
 


9 kommentarer:

  1. Bli snart frisk, Maggan!

    SvaraRadera
  2. Inte kul att vara sjuk! Men ska man vara sjuk så kan man ju lika väl vara det den här årstiden ;-) Inga fröplantor hos mig i år, lite sugen är jag, men NEJ inte i år.......(mest för att visa mina tvivlande barn att jag KAN låta bli ;-))

    Hoppas du snart är pigg som en nötkärna igen! /Anette

    SvaraRadera
  3. snacka om tur! Tänk om du blivit sjuk 2 dagar tidigare och gått miste om showen!!

    SvaraRadera
  4. God bedring! Håber du snart bliver helt frisk igen!!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur du hann till Göteborg innan du blev liggande. krya på dig så mycket du kan det är inte tid nu att ligga i sängen när plantorna behöver dig.
    Ha det så bra
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Det hjälper nog inte hur sjuk man än är! Man ska ändå sköta om sina små växter. Skulle tro att det krävs medvetslöshet för att stoppa en riktig "nörd"..hihi..Hoppas du har kryat på dig och att du snart är helt återställd.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  7. Tur det hände nu och inte då, men du hade kunnat skänka din biljett till mig, jag hade inte varit nödbedd,fniss.
    Ja dessa bassilusker är inte roliga att få. Ännu har vi klarat oss, hoppas vi slipper. Det kan vänta med tills
    renoveringen blir klar.
    Ja när man mår skit är det lätt att glömma de viktiga.
    Kram krya på dig/ Eva

    SvaraRadera
  8. Hoppas du kryat på dig lite nu! Tur i alla fall du hann med allt det roliga först.

    Blåbärsris som blommar, så vackert, nu fick jag också lust att plocka:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  9. Fy för bascelusker..Hoppas du känner dig bättre. After dark skulle jag också vilja se.. Kraaam Pia

    SvaraRadera